Co to jest Landing Page?
Landing Page (strona docelowa) to specyficzny rodzaj strony internetowej która ma za zadanie w efektywny sposób zachęcić użytkownika, która na nią trafiła do podjęcia danego działania. Strona docelowa z reguły jest krótką, przejrzystą i skupioną na jednym celu stroną. Celem tego typu strony może być m.in.:
- Sprzedaż danego produktu
- zapis na newsletter
- zapis na przedsprzedaż
- zdobycie danych klienta
- zdobycie nowych użytkowników strony
- zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej
Rodzaje Landing Page
Rodzaj naszego landing Page jest uzależniony od celu jego powstania:
- Landing page sprzedażowy – Wybieramy go, jeżeli naszym celem jest sprzedaż danego produktu. Jest to rodzaj strony który ma na celu w przejrzysty sposób przedstawić dany produkt and nakłonić klienta do jego kupna.
- Landing page generujący leady – Tego typu strona ma na celu w szybkim tempie pozyskać dane klienta, które nas interesują.
- Landing Click Through – Jest to strona, która ma za zadanie przekonać użytkownika do przejścia do następnej strony. Przykładem będzie Landing zachęcający do przejścia na stronę naszej firmy.
Najważniejsze elementy landing page’a
Dobrze stworzony landing page powinien cechować się kilkoma ważnymi elementami takimi jak:
- Design – Jednym z najważniejszych elementów landing page’a jest jego design, który musi odpowiadać grupie docelowej dla której jest tworzony. Nasz Landing powinniśmy wykonać profesjonalnie i przemyślanie dlatego wykonanie designu najlepiej powierzyć osobie zajmującej się tym na codzień.
- Struktura treści – Kolejnym ważnym elementem jest struktura naszej strony, czyli rozmieszczenie poszczególnych informacji, przycisku CTA i innych elementów.
- Optymalizacja – Bardzo ważnym elementem jest optymalizacja naszej strony, ponieważ większości użytkowników może przeszkadzać pogorszenie lub brak optymalizacji.
- Above the fold – Jest to nic innego jak część którą użytkownik widzi od razu po otwarciu strony internetowej. Ważne jest solidne zaprojektowanie tej części. Ze złym zaprojektowaniem tego istotnego elementu może wiązać się duża ilość odrzuceń przez użytkowników.
- Przycisk Click To Action (CTA) – Jest to najważniejsza część całego landing page’a ponieważ to właśnie dzięki niemu użytkownik może podjąć działanie. Jego wygląd jest uzależniony od jego wykorzystania, przykładowo:
W przypadku sprzedaży konkretnego produktu należy kliknąć w button:
W celu zdobycia danych kontaktowych powinno się wypełnić formularz:
Dobrym przykładem Landing Page będzie zrealizowana przez Nautil strona: https://myjniedlapsow.pl/lp1/.
Tworzenie Landing Page
Przy tworzeniu landing page’a musimy pamiętać o wielu elementach przedstawionych powyżej. Do których połączenia potrzebujemy stosownej wiedzy dlatego najlepiej jest powierzyć zadanie stworzenia landing page’a profesjonalnym firmom zajmujących się tego typu działalnością na co dzień, czyli między innymi Nautil.
Jeżeli zdecydujemy się zaś na stworzenie Landingu na własną rękę możemy wykorzystać do tego celu różne kreatory dostępne w internecie takie jak: GetResponse.pl, Landingi.com.
W przypadku gdy nasza strona jest stworzona w systemie WordPress do stworzenia landing page’a możemy wykorzystać edytor Divi który działa w metodzie Drag&drop lub gotowe szablony dostępne tutaj które mogą nam pomóc w osobistym stworzeniu naszego landingu. Oczywiście podczas osobistego tworzenia landingu nie możemy zapomnieć o wszystkich ważnych elementach przedstawionych wcześniej.