Dlaczego tak się dzieje?
Wielu właścicieli firm zastanawia się, dlaczego pomimo zweryfikowanej lokalizacji w Google dla Firm, nie widać mojej firmy na mapie Google albo wyświetla się losowo – czasem tak a czasem nie.
Poniżej przedstawiamy najczęstsze przyczyny niewidocznego znacznika na Mapach Google. A o to one:
1. Żeby zrozumieć, dlaczego nasz znacznik jest niewidoczny na mapie Google, musimy uświadomić sobie, w jaki sposób one działają. Działanie Google Maps regulują odpowiednie skrypty i algorytmy. To one odpowiadają, za to, czy nasz znacznik będzie wyświetlany, czy nie. Nie mamy zdolności bezpośredniego wpływania na algorytm, jednak odpowiednimi działaniami możemy spróbować “zaprosić” algorytm do częstszego wyświetlania znacznika naszej firmy.
2. Google Maps skonstruowane jest tak, żeby na podstawie danych o zainteresowaniach użytkownika generować znaczniki i miejsca powiązane z jego zainteresowaniami. Na przykład oznaczając na mapie jakieś miejsca gwiazdkami. Dajemy tym do zrozumienia algorytmowi Google, że poszukujemy miejsc podobnych do tych, jakie chwile wcześniej oznaczyliśmy.
3. Kolejnym powód, który może powodować, że obiekt nie wyświetla się w Mapach Google. Może być zbyt krótki okres pomiędzy datą dodania znacznika, a datą jego wyszukiwania. Jeśli znacznik z obiektem dodany został stosunkowo niedawno, to musimy uzbroić się w cierpliwość. Algorytm Google Maps dopiero po jakimś czasie zacznie „utrwalać” informacje o obiekcie i odpowiednio go pozycjonować.
4. Inną przyczyną niewyświetlania się znacznika, może być łamanie regulaminu Google Maps. Nagminne łamanie regulaminu Google skutkować może banem konta oraz usunięciem dodanych wcześniej znaczników.
Na samym końcu warto zaznaczyć, że firma Google w swoich artykułach udostępnia liczne wskazówki, pozwalające wpłynąć na pozycję, znaczenie i częstotliwość wyświetlania naszych znaczników w Google Maps. Jedyne co musimy zrobić to odszukać te artykuły i dostosować się do zawartych w nich wskazówek.
Należy pamiętać, że każda aktywność, zarówno nasza w postaci artykułów i wypełnionych dodatkowo, bardziej szczegółowo pól np z godzinami jak i użytkowników, którzy odwiedzają i komentują miejsce jest korzystna dla dostępności naszego obiektu (znacznika) w mapach Google.
Teraz znasz już odpowiedź na pytanie “Dlaczego nie widać mojej firmy na mapie Google?”.