• Chrzanowskiego 2, 81-198 Kosakowo.
  • 530 262 005
  • biuro@nautil.pl

Zasady tworzenia strony internetowej pod kątem SEO

Zasady tworzenia strony internetowej pod kątem SEO

 
Zasady tworzenia strony internetowej pod kątem SEO
Algorytmy wyszukiwarek internetowych ciągle ulegają zmianie. Warto być na bieżąco z panującymi trendami i stosować się do nich, aby nasza strona widoczna była w wyszukiwarkach internetowych i zyskiwała jak największą liczbę czytelników. Istnieje kilka zasad, dzięki którym wasze strony internetowe będą postrzegane jako bardziej przyjaźnie dla wyszukiwarek internetowych takich jak Google.pl, bing.com czy Yahoo Search, a oto one:
 
Tytuł strony
Po pierwsze strona internetowa, jaką tworzysz, powinna mieć jasno zdefiniowany tytuł strony. Tytuł strony oznaczony jest w kodzie HTML znacznikiem tittle i jest jedną z najważniejszych rzeczy, na które wyszukiwarki internetowe zwracają uwagę.
 
Opis strony
Na każdej stronie internetowej powinien zostać umieszczony opis strony. Opis strony definiujemy w kodzie HTML poprzez znacznik description. Warto zaznaczyć tutaj, aby opis określał dokładnie działalność naszej witryny, tak aby osoba chcąca ją odnaleźć, nie miała z tym problemów. Jeśli pominęlibyśmy ten, jakże ważny element strony to wyszukiwarki internetowe automatycznie jako opis strony ustawią część treści odczytanej z witryny, a my wiele na tym stracimy.
 
Nawigacja
Wyszukiwarki internetowe biorą pod uwagę również nazwy odnośników. Ważne, aby odnośniki były skonstruowane prosto i zrozumiale dla wyszukiwarek. O to przykład:
– NazwaTwojejDomeny.pl/o-nas – jest to poprawnie skonstruowany link, który jasno informuje nas, że przejdziemy do podstrony „O nas”
– NazwaTwojejDomeny.pl/page5?=1.php – przykład linku nieprzyjaznego dla wyszukiwarek. Wprowadza je w błąd i nie określa jasno, do jakiej treści zostanie wykonane przekierowanie.
 
Nagłówki
Trzeba pamiętać, że porządek na stronie internetowej postrzegana jest przez wyszukiwarki internetowe jako rzecz niezbędna. Nagłówki pozwalają na sortowanie treści ze względu na ich ważność. Przykładowo na stronie powinien znajdować się nagłówek H1 odpowiadający tematowi strony. H2 będzie już pod tematem, czyli jedną ze składowych tematu głównego.
 
Tekst alternatywny
Tekst alternatywny to nic innego jak tak zwane „Alt Tagi”, czyli opisy graficznych obiektów na stronie. Umieszczając na stronie jakieś zdjęcia i obrazki, powinniśmy do każdego z nich dodać opis poprzez znacznik alt. Wyszukiwarki są w stanie odczytywać jedynie tekst, ze stron, więc taki opis pozwoli im de facto, dowiedzieć się co znajduje się na zdjęciach.