• Chrzanowskiego 2, 81-198 Kosakowo.
  • 530 262 005
  • biuro@nautil.pl

Pozycjonowanie – sztuka Seo!

Pozycjonowanie – sztuka Seo!

To już powszechnie wiadomo, że wyszukiwarka Google jest najlepszą i najbardziej trafną ze wszystkich wyszukiwarek w internecie. Ciężko znaleźć lepszą, która trafniej oceni potrzeby wyszukiwania. Pomińmy jednak sprawy związane z kontrowersyjnym zbieraniem przez Google prywatnych danych – coś za coś. Chcemy dostać do ręki to co chcemy na pierwszej stronie Google? To musimy zrezygnować z naszej prywatności.

Wróćmy jednak do pozycjonowania. Jest to koszmar dla początkujących webmasterów i małych firm, które dopiero zaczynają swoją działalność. Sprawy związane z Seo są naprawdę złożonym tematem i żeby cokolwiek o tym powiedzieć to trzeba napisać kilkuset stronnicową książkę.

Jak wygląda algorytm Google tego nikt nie wie (poza oczywiście pracownikami), ale za to wiemy jakie czynności musimy wykonać, by strona jak najlepiej podpasowała temu algorytmowi. Tak jak mówiłem – pozycjonowanie to dość złożony proces, na który składa się m.in. dobre dobranie treści strony, słów kluczowych czy przejrzysty dla robotów kod strony.

Oczywiście teraz po aktualizacjach Google wyłapał cwaniaków, którzy tworzyli specjalne farmy linków. Gdzieniegdzie w internecie pojawiają się pogłoski, że linki odchodzą do lamusa. W naszej pracy widzimy, że pozycje stron, których pozycjonowanie było oparte tylko i wyłącznie o katalogowanie spadły i to znacząco, więc można powiedzieć, że plotki się potwierdzają.

Co więc można zrobić? Jeżeli chodzi o pozycjonowanie to odpowiedzialność powoli zaczyna spadać na właściciela strony, a nie osobę, która ją robiła. Wartość witryny zaczyna bowiem zależeć nie od ilości linków zewnętrznych, a od jakości treści, która znajduje się na stronie toteż bardzo istotne jest pomyśleć o dobrych i bardzo wartościowych opisach firmy i działalności firmy. Warto również pomyśleć, czy na stronie nie warto umieścić bloga, na którym będą pojawiać się co jakiś czas wpisy związane z branżą.

Jednak nie bierzmy plotek dosłownie. Z marketingowego punktu widzenia linki do naszej strony są ważne i będą ważne. Nie będzie to jednak wpływać bezpośrednio na pozycję strony, ale chociaż liczba wyświetleń się zwiększy.